Elina, yes its me!

En dag kommer man till ett stadie i livet när man varken vet ut eller in.
Allt det trygga man hade har man lämnat bakom sig.
Jag har i princip hela mitt liv levt i en trygg glasbubbla där allt gått på rutin. Men sen inträffar saker som gör att man måste slå sig fri därifrån. Man vet att när man väl tagit sig ur det finns ingen återvändo, men på något vis lockar allt på andra sidan. Man tror att allt kommer bli mycket bättre. Och visst, på många vis blir det ju de. Men man kan aldrig sluta att blicka tillbaka och fundera på hur allt hade sett ut om man gjort andra val både tidigare eller senare i livet.
Hade jag varit den jag är idag om jag aldrig hade flyttat, varit alla dessa år med dig, gjort vissa saker som varit avgörande på många plan? Antagligen inte.

"Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag och försökt att vara någon till lags, ja man kämpar för en plats som passar både här och där. Och snart har man glömt vem man är
Den låten är så sann så det nästan är lite läskigt!
Låter säkert konstigt men ibland måste jag luta mig tillbaka och fundera över, vem är jag, vad tycker och vill Jag få ut av allt? Nej nu är det dags att göra en förändring och gå vidare genom allt. Jag är inte perfekt och kommer aldrig bli, för ingen är väl helt perfekt? Jag är 18 år och har hela livet framför mig, så varför hänga upp sig på skitsaker? Nej nu ska det bli ändring! Nu är det mig jag ska hitta och mig jag ska sattsa på, skita i allt annat helt oviktigt och bara vara Jag.

Ett litet citat från en person jag verkligen ser upp till! -Elina, ibland måste man sluta leta, allt kommer tillslut iaf..

Ännu ett helt meningslöst inlägg, men ibland är det bara så skönt att få häva ur sig saker :)

'Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry
I can't be perfect
Now it's just too late and
We can't go back
I'm sorry
I can't be perfect

Take care =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0