Stopp!

Kan det inte bara sluta snöa? Tror bannemig att det har snöat konstant sen det först började för typ..en eller två veckor sedan. Om männskligheten ens tar sig ut ur huset snart är frågan. Brukade det vara sånna här vintrar förr innan jag föddes eller är det nått nytt miljöförstörings-jorden går under 2012-fenomen?

Igår var jag i Linköping och körde med körskolan. Hade förväntat mig kaoz men det gick faktiskt bra. Inga döda, inga överkörda. Hade förväntat mig att det skulle vara snorsvårt med alla stopplysen och dubbelfilga rondeller osv, men jag klarade mig! Kan dock intyga att jag lär inte köra där i första taget efter att jag tagit mitt körkort.


Idag händer nog inget speciellt. Funderar på att dra en tur i snön med Blini. På tal om henne cutade jag av hennes man igår :O Eftersom hon är arab har jag ju låtit henne ha lång man fram till unigäfär en decimeter innan öronen, men nu hade hon mördat hela manen med kiss, snö och en jäkla massa tovor. Fick en bild i huvudet att hon skulle se så snygg ut i lite kortare/ryckt man. Men eftersom den var så lång och jag misstänker att hon inte är så "ryck" vänlig så tänkte jag som så att jag klipper den halvkort först och sedan när hon återhämtat sig från chocken så kan jag rycka. Och ja vad ska jag säga, resultatet blev inte lysande precis. Hackigt, ojämt och fruktansvärt är bara förnamnet! Stackars häst!.. Men det växer ju ut :)
Sumeringen av detta blev- Klipp inte manen om du inte kan!

Så finns det nån där ute som är van att klippa/rycka som har nått tips på hur jag kan få henne att se normal ut igen? ;)


Take Care!


Kommentarer
Postat av: Olahanne

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-02-14 @ 15:31:35
URL: http://olahanne.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0