Nyss hemkommen

Varit ute med Blini och Lukas i skogen en tur. Tyvärr var det inte lika varmt och skönt idag som igår men helt dugligt ridväder :)
Innan ridturen stog jag och borstade odjuren och skulle precis till att börja tränsa Blini när "Herr-kolugn" fick nått anfall och rev så mycket det fanns av staketet. Jag tackar min heliga stjärna, Gud och Jesus för att Blini faktiskt kan visa att hon litar på mig i sånna här lägen då jag hade henne i ett grimskaft som satt fast i en stolpe som tränset hängde på och jag hde tyglarna i händerna? (Var det nån som fattade vad jag menade?) haha Nej men hur som haver så slet hon upp hela stolpen och där står jag och ser en inre syn av hur hon kommer flyga iväg med stolpe och träns hängade efter sig och typ lyckas strypa sig i ett träd eller nått liknande. Men det var i dettta ögonblick hon lyssnade på min lilla lugnande stämma om att ta det lugnt och faktiskt stannade. Så då var jag jäkligt snabb att knäppa loss henne innan hon hann ångra sig ;)

Nu blir det antagligen duschen och sedan vidare mot vimmerby :) Dags att börja i tid annars står jag alltid där i sissta minuten och undrar var tiden tog vägen!

Såg för övrigt att Märtha hade lyckats snoka reda på snyggingen i röd tröja, för er som undrar hette han Jimmy Jean-Louis. Varför heter alla snygga blattar nått med Jean i?

Dags att dra, Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0