Jag har inte tid..

Det går genom tiden en säregen fläkt, en sjukdom som allmänt benämnes med jäkt. Och bannlyst är stunder i ro och av frid, man hör bara ständigt "jag har inte tid".


Du äger kanhända en sjuklig vän det sista besöket var länge sen. Du söker en ursäkt, blir öm och blid. Men tröstar dig med "jag har inte tid"


Kankse har Du en mor, ren gammal nu, vars enda ljuspunkt i livet är Du. Att glömma henne..är du på glid? Ditt samvete kvävs med "jag har inte tid"


Så lever Du livet i stora drag, hur ska jag hinna med allt idag? Jäktet förvandlar ditt liv till en strid. Din slogan har blivit "jag har inte tid"


Men när Du har levt ditt antal av år, när döden på tröskeln väntande står. När han Dig kallar från livets id, ska du då säga "Jag har inte tid"?...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0